۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵

مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان یزد خبرداد؛

توزیع ۷۵۰ هزار قطعه بچه ماهی سردابی در استان یزد

توزیع ۷۵۰ هزار قطعه بچه ماهی سردابی در استان یزد

یزد - مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان یزد، از توزیع ۷۵۰ هزار قطعه بچه ماهی سردابی در راستای ترویج هرچه بیشتر مصرف آبزیان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل یزدانی گفت: در راستای ترویج مصرف آبزیان در استان، همچنین استفاده بهینه از منابع آبی و استخرهای ذخیره آب کشاورزی و با توجه به استقبال مردم به تولید و مصرف آبزیان، تاکنون ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا و تا نیمه آذر ۷۵۰ هزار قطعه توسط پنج مرکز، توزیع عمده استان آن صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به تأثیر بسیار مثبت کود حاصل از تولید ماهی بر روی محصولات کشاورزی به کشاورزان استان توصیه کرد: از منابع و استخرهای ذخیره آب کشاورزی خود برای تولید و پرورش ماهی نهایت استفاده را برده و به اقتصاد خانوار خود کمک کنند.

یزدانی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با پرورش ماهی‌های توزیع شده در تعداد بیش از ۲۰۰ استخر پرورشی استان، بالغ بر ۶۵۰ تن ماهی برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

مدیر شیلات استان یزد، در پایان خاطر نشان کرد: ماهی‌های سردابی به خصوص قزل آلا بسیار برای سلامت قلب و عروق مفید بوده، به طوریکه در هر ۱۰۰ گرم قزل آلا حدود ۲۱ گرم پروتئین و ویتامین‌های گروه B شامل B۱۲ و B۶ همچنین ویتامین کمیاب D، اسید فولیک، ویتامین A و مواد معدنی وجود دارد.

کد خبر 6266234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha